- Menyampaikan ilmu pengetahuan dan mendidik secara adil
- Mewujudkan suasana pembelajaran yang harmoni dan menarik
- Meningkatkan kualiti dalam pencapaian kurikulum
- Menyediakan keperluan pengajaran dan pembelajaran dengan segera dan bermutu
- Bertindak segera terhadap segala arahan Kementerian, JPN dan PPD
- Layanan mesra kepada ibu bapa yang berurusan dengan sekolah
- Berusaha memantapkan disiplin pelajar ke tahap sifar budaya negatif
- Membimbing dan menerapkan nilai-nilai murni kepada pelajar ke tahap optimum
- Mewujudkan hubungan mesra dan kasih sayang di antara guru dengan guru, guru dengan pelajar dan pelajar dengan pelajar
- Memberi peluang kepada semua pelajar yang terlibat dengan aktiviti kokurikulum
- Membimbing dan membantu pelajar yang berpotensi dalam bidang kokurikulum ke peringkat kebangsaan dan antarabangsa
- Menjalin hubungan mesra dengan masyarakat sekitar
Kategori: Piagam Pelanggan, Profil Sekolah
Piagam Pelanggan
Kami guru-guru Sekolah Menengah Kebangsaan Long Gafar dengan penuh tekad dan iltizam berikrar dan berjanji akan berusaha memberi perkhidmatan yang bermutu seperti berikut:
Carian YES ID dan kata laluan
Sila taipkan NO KAD PENGENALAN PELAJAR sahaja. Seterusnya tekan ENTER pada papan kekunci.
Tunggu sebentar, maklumat YES ID anda akan dipaparkan.